{:en}Danilo Gallinari interview for Corriere della Sera (most important Italian newspaper): getting back from his groin injury.
This season for the Denver Nuggets and the playoff goal.
There are just 2 Italians left in the NBA and this is an extra motivation but also a responsibility.
It is usually harder for a player who doesn’t come from a US college to conquer the respect of the NBA world: how was it for Danilo?
He loves playing in Denver, but which other NBA team would he consider playing with? He doesn’t really answer, but he just says he is hopeful to keep playing with the Nuggets.
What would he import from the Nba system to Italy? “Lots of things it is a long list”.
Would he ever consider going back to play in Italy, maybe Milan, in the end of his career in a far future? that’s a possibility -he says- “if my body allows it”.


Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.

Intervista a Danilo Gallinari per Corriere della sera. L’ ala dei Denver Nuggets parla del recupero dall’infortunio e degli obiettivi dei Nuggets. Sono rimasti solo due italiani in NBA ed e’ una bella responsabilità ed una motivazione in più’. Non sa di nuovi talenti italiani che potranno approdare nella lega americana, ma ammette che per chi non proviene da un college degli States il percorso e’ più impervio.
Gallinari non si sbilancia: dice che sta bene a Denver e non dice in quale altra squadra vorrebbe giocare, ma ammette che in un futuro lontano gli piacerebbe tornare in Italia, fisico permettendo.{:}{:it}Intervista a Danilo Gallinari per Corriere della sera. L’ ala dei Denver Nuggets parla del recupero dall’infortunio e degli obiettivi dei Nuggets. Sono rimasti solo due italiani in NBA ed e’ una bella responsabilità ed una motivazione in più’. Non sa di nuovi talenti italiani che potranno approdare nella lega americana, ma ammette che per chi non proviene da un college degli States il percorso e’ più impervio.
Gallinari non si sbilancia: dice che sta bene a Denver e non dice in quale altra squadra vorrebbe giocare, ma ammette che in un futuro lontano gli piacerebbe tornare in Italia, fisico permettendo.

Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.


{:}

Advertisements